Vi är inne i maj!

Vi är inne i maj. Sista månaden. Det är rätt ofattbart att förstå. Jag har börjat läsa FS23 anhörigbloggar och kontrasten är enorm. Det närmar sig avresa för dem. Alla känslor. Jag minns dem så väl. Tusen känslor. Hur man griper tag i känslorna och soldaten. Det kommer något nytt. Främmande. Och farligt. Och hur jobbigt det är. Samtidigt som man måste fokusera. Jag tror på fokus under en mission. Ha ett mål med delmål. Och tillslut står man där och börjar ana målet. Man är inte där än och man vågar knappt säga det högt för herregud om det skulle hända något i sista sekunden. Men man tänker för man kan inte låta bli. Och det känns så förbannad bra i magen! Det är maj! Första maj! Jag har alltid älskat maj (ja mest för att jag fyller år i maj och eftersom jag älskar att fylla år så firar jag det gärna högt och vitt). Maj är starten på sommaren, avslutet på våren. Pripps blå reklamen om sol, vind och skärgård kommer för ögonen. Jag vill åka till Öland och hälsa på en av mina bästa vänner och ligga i hennes enorma trädgård och dricka lemonad, P som kastar solkrämen på min mage "för nu är jag röd" och långa grillkvällar. Jag vill gå i Gamla Stan och äta glass och existera. Jag vill skynda mig hem efter jobbet en tisdag för jag vet att någon väntar hemma.

Maj.

Ljuva ljuva maj. Snart börjar ett nytt kapitel i vårt liv men vi har det sista kvar.

Nu kör vi!

 

/ T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0