Är det för mycket begärt?

 

 

Något som jag tycker är väldigt irriterande är att FM aldrig uppdaterar sin hemsida angående vad som händer i Afghanistan. Det här kan störa mig enormt mycket eftersom jag a- fick informationen av FM att titta på deras hemsida för att få svar om/när något händer och b- jag litar inte på aftonblaskans vinklade artiklar utan föredrar FM's trovärdighet i det här.

När jag säger hemsidan så menar jag den här;

http://www.forsvarsmakten.se/sv/Internationella-insatser/Afghanistan--Isaf/

 

Jag frågar mig själv; hur svårt kan det vara att uppdatera en hemsida? Jag vet och förstår att det finns tusen saker att göra och att man inte hinner göra det exakt på minuten som saker händer men eftersom anhöriga blir hänvisade till hemsidan så förstår jag inte varför man inte lägger ner lite tid på det så att det finns information där? Det är väl att föredra än att anhöriga läser skräckartiklar på Aftonbladet som hellre vill sälja lösnummer än att måna om människor.

För när det har hänt saker (allt ifrån Koranen bränningen till mass-skjutningen som en amerikansk soldat utförde) så har man fått leta efter nyheter på andra ställen. Och måhända att de amerikanska soldaterna inte tillhör det svenska FM men ibland de jobbar ju tillsammans. Om någon bränner Koranen så påverkar det ju a l l a  förband, inte bara de amerikanska. Om ett NATO plan störtar vill jag veta det. Om amerikanker urinerar på talibaner vill jag veta det och jag vill veta det från FM.

Är det för mycket begärt?

 

Missförstå mig rätt; jag vill läsa om Bilds resa ner dit och se bilder från olika uppdrag. Det berikar mig att få den typen av inblick och jag är glad att den kommer fram för det ger ju ett bredare perspektiv och det tycker jag om! Men det är viktigare för mig att läsa fakta från FM när det händer något såpass allvarligt som många av de senaste händelserna. Det är viktigt för mig som anhörig att få den informationen från FM eftersom jag naturligtvis blir orolig när något händer. Jag är inte där. Jag vet inte det de där nere vet. Jag har ingen aning och förmodligen har jag inte heller pratat med min soldat eftersom det inte är så att jag kan ringa till honom och fråga när jag blir orolig. Så istället börjar jag skapa tankar i huvudet. Scenarion. Händelser. Och det är ju inte första gången en skvallerblaska har fel så jag kanske lägger ner onödigt mycket tid att tänka på något som inte är helt hundra procent sant. All den här energin gå till artiklar som inte är befästa någonstans för att man inte har hunnit/haft möjligthet att uppdatera en hemsida som riktigt sig åt exakt det som händer där nere.

Så jag frågar igen:

Är det för mycket begärt?

 

/ T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0