Afghanistan Airline

 

 

Är det inte märkligt? Om man ska gifta sig eller precis skilt sig så ser man brudpar och romantiska saker överallt. Eller om man har hjärtesorg så står människor och hånglar framför en mest hela tiden.

Nu ser och hör jag om Afghanistan h e l a tiden.

  • På nyheterna.
  • På radion.
  • Det stod ett tält uppsmackat på Sergels torg, "Att röja vägbomber i Afghianistan är en del av vårt jobb, har du vad som krävs?"
  • Debattartiklar.
  • Förstå-sig-på-are.
  • Mormor pratar om det.

 

... Come on!

 

Det är verkligen överallt. Och jag förstår ju varför det blir såhär- man snöar in på en sak och ser det överallt. Det blir lite av en besatthet. Det är inget konstigt. Men gud vad irriterande det är! För varje gång Bengt Magnusson nämner Afghanistan på nyheterna så klickar det till inom mig. (Jag är dessutom helt övertygad om att rösten låter annorlunda när han säger Afghanistan. Den blir mörkare. Eller går upp några oktaver. Obehagligt är det iallafall)

Och varje gång han säger något börjar tankarna spinna.

Vad har nu hänt?

Är det mer dödsskjutningar?

Har ett turkiskt NATO plan störtat?

Det är som att befinna sig på ett plan och man får inte gå av utan det är bara att hänga med.

 

 

 

 

Välkommen till Afghanistan Airline, var god sätt dig till höger och håll in armar och ben för det här kommer att bli en lång och fartfylld resa! Vi kan erbjuda kallduschar i form av hemska nyheter och som tilltugg kan ni välja antingen den delikata men krispiga telefonlinjen eller den lite mer mjukare e-mailen som är som ett kinderägg- man vet aldrig vad man får. Vi kommer att landa i Verkligheten igen om sex månader så förbered er på en lång flygtur. Säkerhetsbältet skall vara på när skylten lyser och prognosen säger att det kommer att bli en skakig resa så under er finner ni spypåsar och filtar.

Trevlig resa!




Kommentarer
Postat av: bakomsoldaten

Fantastiskt roligt men samtidigt ledsamt skrivet det där sista om Afghanistan airlines. Jag har inte klivit på planet än, jag står på flygplatsen och väntar nervöst på min flight.

2012-03-18 @ 21:56:36
URL: http://bakomsoldaten.blogg.se/
Postat av: T

Det är en lång och jobbig väntan innan man får checka in. Men jag har sett ditt nick bla på invidzonens hemsida och att du söker information och "förbereder" dig och det är toppen.

Jag tror att det kommer gå bra på er flight.

2012-03-19 @ 08:05:26
URL: http://dennadagenettliv.blogg.se/
Postat av: bakomsoldaten

Som du skrev så är man ju anhörig vilket de är i Sverige eller utomlands. Jag hoppas på att han väljer en civil tjänst efter sin mission, eftersom vi tvingas veckopendla till varandra som det är nu. Men man vet aldrig med dom här soldaterna, planerna ändras varje dag :P

2012-03-19 @ 21:10:07
URL: http://bakomsoldaten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0