Vad är väl en bal på slottet

 

Jag längtar efter en vardag.

Efter rutiner.

Och mönster.

Efter lediga-helger-tillsammans. Och morgonpussar och vihörsefterjobbetkäraduhejdå.

Efter att få ett sms där det står: "Jag stannar och handlar, vad behöver du?"

Efter att somna i en tvåsamhet varje natt. Jag längtar till och med efter tvättrutiner- bara det är rutiner som är gemensamma.

(Det där med tvättrutinerna kommer jag att förneka i låt oss säga juli. Att tvätta är det segaste som finns.)

Jag längtar efter en symbios. Att kanske vara lite gnälliga på varandra och inse det efter två veckor och spendera en helg i leendets tecken. Att gå på bio en torsdagskväll eller promenera runt i ett snöigt och vackert Stockholm.

Att existera tillsammans. Ihop.

Inte som nu där man enbart kommer åt fragment av den andres vardag, en vardag som man försöker greppa så mycket som det går för att förstå.

Vardag.

Jag längtar efter vardagen. Vår vardag.

Jag som brukar fly vardagen men aldrig förr har den väl varit så åtråvärd och alldeles, alldeles..underbar.

Nåväl.

En dag i taget kära vänner. Snart är vi där.

 

/ T

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Zarah

Jag längtar också efter den där vardagen. Och den kommer, fortare än man anar. En tredjedel är redan över, och snart kommer våren så förhoppningsvis kommer allt känns lite bättre när man får mer ljus och sol :)

2012-01-29 @ 23:14:44
URL: http://rodgerscorner.bloggplatsen.se/
Postat av: S

Abs, snart är vi ju redan inne i februari! Det kommer gå fort, snart kommer nästa Leave och efter det är det inte länge kvar tills du har honom hemma för gott! Har du tänkt nåt mer på tapeterna? Hojta så fixar vi det! Puss gott gott<3

2012-01-30 @ 08:41:36
Postat av: S

Det där med vardag blir aldrig så viktigt som när de är iväg. Att längta efter att bråka om täcket i sängen eller vem som får välja kanal på tv. Vardagen längtar jag ständigt efter och snart är det dags, iallafall i några dagar :)

2012-01-30 @ 11:31:20
URL: http://thearmywife.blogg.se/
Postat av: H

JAG VILL OXÅ HA VARDAG!!!!!

Vi har precis avslutat en underbar Leave.

Jag vinkade av vid tåget för någon timme sen och direkt så infann sig känslan av tomhet...

Men...

Nu biter vi ihop och kör!

KRAM

2012-01-30 @ 15:05:53
Postat av: Anonym

hoppas du får en bra dag!

2012-01-30 @ 16:12:06
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Lena

Vilken styrka ni verkar besitta :)

Jag hoppas jag finner den när det är min mans tur att åka och att jag oxå hittar så bra stöd i andra såsom ni verkar ha funnit i varandra.

2012-02-19 @ 18:22:49
URL: http://trolla7074.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0