Insomnia

Det är sen natt.

Jag kan inte sova. Hur jag än försöker så går det inte. Du vet. Sådär som det blir ibland och man ligger och tokblundar och försöker intala sig att man måste somna.

Sov Sov Sov.

Sov Sov Sov.

Jo tjena.

Det enda som händer är att jag blir stressad och sur.

Och det är vid sådana här tillfällen som det märks väldigt väl att jag är ensam i den inte alltför stora sängen- för hade P varit hemma hade han vaknat av mitt bökande i sängen (kuddar flyttas, jag snurrar omkring och d r a r  bort täcket under småsuckar och annat ljud) och lagt en hand på min mage eller gett mig en sömnig puss för att sedan återgå till sömnen.

Och jag hade sansat mig lite. Eller så hade jag sagt "Oh är du också vaken, vad härligt för att jag är pigg!"

...

 

Men hörni det har snart gått en tredjedel av missionen.

En tredjedel.

Ha! Smaka på det.

Det får mig iallafall att småle lite trots att det är januarisvart om dagarna och det enda man vill göra är att dra en säck över huvudet.

Så imorgon dricker jag champagne för snart tredjedelens ära.

Salut och godnatt.

/T

Kommentarer
Postat av: S

JA! Snart har vi klarat en tredjedel och snart är det dags för vår leave! Om det kunde komma lite ordentligt med snö så det slutar vara så mörkt och deprimerande på kvällarna så hade jag vart mycket nöjd.



Jag hoppas att resten av missionen blir lika lugn och går dubbelt så fort. Champagne lät som en väldigt bra idé! :) Kramar till dig som är helt fantastisk!

2012-01-13 @ 10:15:24
URL: http://thearmywife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0