Bubblan II

Det är som att vara i en bubbla. Man vet att den kommer att spräckas men man gör allt för att bolla den vidare. Lite till. En liten stund till.

Allt i bubblan är vackert. Även missförstånd och gnäll är vackert för det händer här hemma, på riktigt. Gnällen får aldrig bränsle utan smälter ihop till små fnissiga högar på marken och man rycker lite på axlarna och kramas istället.

Jag är förstummad och förvånad. Men väldigt lättad.

Dagarna går snabbt. Vi gör inte så mycket ändå känns det som man gör tusen saker varje dag och alla är helt utmattade på kvällen. Det är inte så mycket intryck samtidigt som man blir bombarderad av intrycken. Pjiong! Pjiong! Man kan inte ducka. De bara kommer, en efter en.

Det är som alla känslor är i en sockerbit, så sjukt koncentrerade och så sjukt närvarande. Hela tiden. Det är uttröttande och fantastiskt.

Givetvis träffar vi människor, P har många vänner som vill umgås, och varje gång blir man påmind om världen där utanför. Världen som inte innehåller långa frukostar till P4, alfapet och dåliga filmer på tv. Världen som inte innefattar enbart vår lilla plätt här på jorden utan andra och annat.

Men jag försöker att inte tänka så mycket på det nu. Jag vet att det kommer. Det ligger och tickar i mig. Det är okej men det tickar trots den fluffiga bubblan. P märker det och säger att allt ska bli bra och gör det enda som jag aldrig vågar göra- han talar om framtiden. Ni vet den där framtiden som ligger längre bort än sex månader. Om sommarens resor, om vart vi kommer vara om 1.5 år, om projekt. Det är en block för mig att tänka så långt fram. Tänk om.. tankarna kommer alltid. Han tar däremot sin kopp kaffe och slår sig bekvämt ner i tankarna, bygger ut dem med sina egna visioner och drömmar och drar med mig. Får mig att hoppas. Tvingar mig att dricka lite kaffe och tänka lite. "Det går bra T."

Och för en sekund sticker jag ut näsan ur min bubbla och tänker lite. Snabbt som attan. Och det går bra. Det är läskigt men det går bra. Men jag gillar vår bubbla mer just nu.

Så vi ses när bubblan är över.

Den kommer ju att spräckas.

Det går fortare än vad man tror.

Så njut av era bubblor. Gör dem blå, röda, prickiga eller glittriga.

Skapa er bubbla. För tro mig…det är det viktigaste.

 

/T


Kommentarer
Postat av: H

Fortsätt njuta T du är värd varje sekund i bubblan.

Kram

2012-01-03 @ 19:17:59
Postat av: S

Njut av bubblan! Jag längtar verkligen dit ikväll! Kram

2012-01-04 @ 23:17:53
URL: http://thearmywife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0