Ute i skogen finns det rådjur, i baracken finns det smådjur

 

Jag lyssnar på "brev från kolonien" med Cornelis och jag kan inte sluta skratta.

Kanske är jag övertrött eller bara allmänt knasig kväll men jag fnissar och kan inte sluta. Det är på intet samma sak med mission och läger men…kom igen, det är roligt. Det påminner lite om varandra. Massa pojkar och män och kvinnor instängda på ett och samma ställe och de enda de kan göra förutom att jobba jobba jobba är att springa runt campen och hålla på med rysk styrketräning och se på filmer. Och jag vet att de gör något bra och omvälvande och allt det där. Jag vet det. Men..jag fnissar ändå.

Och om det här får mig på bra humör så är det väl bra.

 

 

"Hejsan morsan, hejsan stabben!

Här e brev från älsklingsgrabben.

Vi har kul på kolonien,

vi bor tjugoåtta gangstergrabbar i en

stor barack med massa sängar."

 

Haha.

God natt!

 

/T


Kommentarer
Postat av: fru Gus

Fniss, fniss!

Jag tror vi får skriva om texten bara lite så passar den helt perfekt. Detta gjorde min eftermiddag i regnrusket. Tack!!!

2012-02-22 @ 14:41:53
Postat av: S

Måste bara berätta att det här inlägget gjorde hela min morgon idag! Hann inte kommentera imorse men jag gick till skolan med ett stort leende på läpparna, det behövdes verkligen idag så tack! =)

2012-02-23 @ 00:48:46
URL: http://thearmywife.blogg.se/
Postat av: T

Tjejer; Vad härligt att ni också blev glada av det!

2012-02-23 @ 14:37:34
URL: http://dennadagenettliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0