Halvtid!

Vi har kommit halvvägs vänner!

Det är halvtid.

Smaka på ordet. Halvtid ! Nu är det ju faktiskt bara nedförsbacke med en spark eller rullskridskor eller vad det nu är ni åker på och sen i mål och puss och kram och hej älskling vad fort det gick.

Fantastiskt!

Det är rätt sjukt egentligen för självklart har den här halva tiden inte varit superenkel men den har ju pinnat på. Tiden är en märklig sak. Så förlåtande. Så förstående. Jag har varit ensam i sex veckor nu och det är många veckor kvar innan det är dags för andra leave men det gör inget. För det här går ju bra ändå, det här med att leva ensam och vara själv. Det är tråkigt såklart. Ibland så fruktansvärt tråkigt att jag skickar fyra mail till P på en minut. Han blir måttligt road.

Men det gör mig inte illa mer än att jag kanske sover dåligt ibland. Och har fruktansvärt tråkigt ibland.

Det är märkligt hur en person kan vara till en sådan enorm källa till glädje.

 

Det är även måndag. Min nya favoritdag i veckan eftersom måndag innebär en ny vecka vilket innebär närmare sommaren. Jag tänker spendera min måndag med obscena mängder kaffe, böcker, solsken (Stockholm visar sig från sin bästa sida) och café. Kryddat med lite vänner och skratt så blir den här dagen komplett.

Halvtid.

Jag gillar det starkt!

 

 

/T


Kommentarer
Postat av: Fru Gus

Njut av medvind och nerförsbacke. Och tar du tillräckligt med fart så klarar du lättare av eventuella uppförslut :-)

Och njut lite av den där solen som vi missat helt idag.

2012-02-27 @ 21:34:39
Postat av: Fru Gus

Njut av medvind och nerförsbacke. Och tar du tillräckligt med fart så klarar du lättare av eventuella uppförslut :-)

Och njut lite av den där solen som vi missat helt idag.

2012-02-27 @ 21:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0