Blommornas tid

 

Vi är inne på sluttampen. Det börjar märkas på flera sätt. Man börjar planera för sommaren. Och att det kommer någon annan verklighet bortom den här. Man hör om anhöriga som inom en snar framtid kommer börja få hem sina soldater. Det är som små små blommor som sakta skjuter ur myllan. Vackra färglada blommor som legat i träda under vintern. Nu är det blommornas tid.

Och ibland känns det som att vi vattnat dem med tårar och med kärlek. Pillat omsorgsfullt så att de ska få gro tills de bommar ut i all sin prakt och glittra såsom bara blommor gör.

Jag längtar så efter ett fång blommor. Efter att marken ska vara prickig av blommor i alla dess färger och att få dansa runt barfota bland blommorna, runt runt runt, innan jag faller skrattande ner och märker att P tittar på mig med ett leende. På riktigt och inte genom en telefon.

Snart.

Små steg.

 

/ T


Kommentarer
Postat av: S

2012-04-22 @ 01:53:32
Postat av: S

Åh jag längtar efter blommor! Igår snöade det hela dagen :( idag har vi lyckats grilla. Det blir bättre! Kraaam

2012-04-22 @ 01:55:53
URL: http://thearmywife.blogg.se/
Postat av: M

Du är min blomma T! Vi har klarat det här så bra.

Snart är det sommar. Det är slutspurt nu, snart kan vi se målsnöret!



KRAM MIN FINA VÄN!



M.M

2012-04-22 @ 20:52:39
Postat av: Sara

Hej. Går det att maila med dig privat? Jag har själv min pojkvän nere i Afghanistan och skulle gärna vilja ventilera med någon som förstår. Kram Sara

2012-04-23 @ 04:43:05
Postat av: T

Sara

Jag skickar ett mail till dig, eftersom man måste uppge en mailadress när man kommenterar på bloggen så kan jag se din (men ingen annan kan se den)



Kram!

2012-04-23 @ 08:57:25
URL: http://dennadagenettliv.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack T. Nu har jag skickat ett mail till dig. Kram Sara

2012-04-23 @ 20:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0