Vad är väl en vinterkänga på foten

 

Det här med att förbereda sig inför en "hemmamission" tar tid. Och tankekraft. Och är man som jag är så tänker tänker tänker man ofta och mycket, analyserar och frågar och tänker lite till.

Det är okej.

Tills man inser att man helt stannat av på andra förberedelsefronter.

Typ att vintern är här och jag har inga vinterskor alls. Alls. Och jag får en chock eftersom "de förbannade skorna ska ju finnas nere i förrådet någonstans!"

Icke.

Jag slängde ju alla vinterskor i mars eftersom de hade tjänat sitt i x antal år. Goodbye! Adiö! Farewell!

Och jag tänkte när jag stod där i mars och hivade känga efter känga att det här minns jag ju i november. Inga problem.

 

Oh really..

Så nu står jag här och första snön har lagt sig och det är minusgrader och jävligt kallt. Och jag kommer får halka runt i mina höstskor för de är såklart slitna under klacken. Och när jag sätter mig och börjar fundera inser jag att det finns flera saker jag glömt att förbereda mig inför. Eftersom mina tankar, 100%, har legat i Afghanistan.

Herregud!

 

Så nu måste jag ge mig ut och hitta ett par skor som är varma och gör så att jag inte halkar så fort jag sticker ut näsan genom dörren.

Ser du en kvinna som halkar omkring likt bambi på hals is, säg hej vet jag. För det är förmodligen jag.

 

/T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0