I en pixelvärld delar vi samma liv, samma längtan, samma oro, samma känsla




Och jag skriver i min ångest

ett litet brev

om lycka

framtidstro

drömmar

och längtan

Samtidigt som du skjuter skarpt

tillsammans med dina kamrater

i en närkamp som slutar

där allt börjar

Ibland möts vi i en sprakande, flimrande

pixelvärld

Och ibland kramar du mitt hjärta med din stora

skarpa hand

och jag låter mina små drömmar få fäste i ditt

pockande hjärta

Och ibland somnar jag med randiga kinder

för vad är väl en bal på slottet

när det snart snart snart är juni

Och solen går ner hos mig

och hos dig

och du lovar att vi möts i drömmars värld.

"som vi alltid gör, kära du"

Varje kväll går jag livrädd till sängs

för tänk om jag inte drömmer något inatt

eller har mardrömmar

eller är sömnlös

Och du får stå ensam i drömmen och vänta

och vänta

och vänta

Du viskar genom en dålig telefonlinje att du vet att jag kommer till dig

Förr eller senare

För du väntar så gärna


Så gärna.



/ T

 


Kommentarer
Postat av: H

Så fint, så sant...

Så nära i drömmen, så nära i breven och i telefonen men så galet långt bort i verkligheten...



Styrkekramar

2011-12-18 @ 16:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0