Det passar mig

 

 

Julveckan är inledd. Men hos mig är det ingen jul. Min mormor har ställt upp en julstake i mitt kök och hängt en julstjärna i vardagsrummet men lite pynt gör ingen jul. Jag har valt att jobba hela julen, jag jobbar non stop hela helgen.

Det passar mig. Det passar den här situationen som är just nu. Det är lättare för mig att jobba över jul än att sitta hemma. Det passar mig att ha något att göra och ha händerna fulla än att dricka glögg och tänka för inget gott kommer ur att sitta och grubbla för mycket och eftersom jag är en grubblare av rang så vet jag mina gränser.

Men jag ogillar inte julen, tvärtom. Det är en fin högtid och jag tycker om gemenskapen och budskapet. Jag går gärna till kyrkan tillsammans med vänner eller släkt och äter god mat. Men det är inget livsviktigt heller, jag kommer inte dö av saknad av att inte få höra julevangeliet eller få äta risgrynsgröt.

Allt blir så klart ännu mer komplext när man slits mellan en saknad och en fokusering framåt. Så jag gör det lätt för mig. Jag tar kanske en genväg men den passar mig just nu.

Firar du jul? Hur ska du fira jul? Hur ska ni som är borta i Afghanistan (jag vet att ni läser) fira jul?

 

/ T

 


Kommentarer
Postat av: S

Jag firar jul! Kommer träffa nästan hela släkten under julhelgen vilket kommer hålla mig väldans sysselsatt vilket jag tycker är trevligt! Har dock inte julpyntat alls och endast slagit in en julklapp änsålänge. Känns lite värdelöst men om jag nu ändå inte ska vara hemma så spelar det väl mindre roll.. Det kommer bli en hel del jobb också (om man räknar tentaplugg som jobb) men jag ska försöka njuta lite av julen. Det är trots allt min allra bäst omtyckta högtid.



Jag hoppas du får meningsfulla dagar på jobbet som håller dig sysselsatt och håller oron borta. Frågade sambon senast igår om han visste hur de skulle fira jul, han hade ingen aning men trodde de skulle få lite julmat och kanske få se Kalle. "Det är en vanlig dag här", var kommentaren.



Ta hand om dig! KRAMAR

2011-12-21 @ 17:22:35
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0